HaberlerMedya

“Hıncal Uluç Acilen En Yakın Veteriner Kliniğine Başvurmalıdır!”

Hıncal Uluç Beyefendi 25 Kasım 2018 tarihli “Pazar Neşesi” başlıklı köşe yazısında tıp dünyasını ziyadesiyle şaşkına uğratan ve üzen bir yazı kaleme almıştır. Yazısında doktora başvuran bir veteriner hekim ile doktor arasında geçtiği “iddia edilen” bir diyaloğa ver verir, sayın Uluç.

Kimi meslektaşlarımıza göre Uluç’un yaptığı ağır bir hakarettir. Kimi meslektaşlarımıza göre ise Uluç, cehalette medya dünyasının “en”lerindendir. Kimi meslektaşlarımıza göre Uluç, her zamanki gibi bir gaf işlemiştir. Kimi meslektaşlarımıza göre ise Uluç’un yaptığı sadece bir mizansen, içeriği kötü olsa da, fantezi dünyası için başarılı görülebilir.

Doğru teşhisin ne olduğunu bilemiyorum doğrusu. İşin bu kısmı üzerinde durmaya da pek niyetim yok. Ben Sayın Uluç’un dört satırlık diyaloğunda yer alan yanlışlar üzerinde durmak taraftarıyım.

Sayın Uluç,

Veteriner hekimlerle beşeri hekimler arasında adına deontoloji denilen tarihsel ve güçlü bir mesleği saygı, dayanışma ve sevgi ilişkisi bulunmaktadır. Hiç bir veteriner hekim arkadaşımız doktor meslektaşına “Baksana doktor!. Ben veterinerim. Bizde hastalarına bu tür sorular sormak yoktur. Hastamıza bakar, sorunun ne olduğunu ve tedavisini hemen söyleriz” demez. Hiç bir doktor da veteriner hekim meslektaşına veya her hangi bir hastasına “Bu ilacı yaptırın ve bir hafta alın…İşe yaramazsa, sizi uyuturuz!.” demez. Sayın Uluç, bu konuda sizin farklı bir tecrübeniz var ise lütfen yasal haklarınızı kullanınız ve Tabipler Birliğine başvurunuz. Tabipler Birliği Haysiyet Divanı sizin haklarınızı ve onurunuzu koruyacak ve savunacaktır.

Sayın Uluç, sizin yazınızın yayınladığı tarihte Veteriner Hekimler Birliğinin 48. Büyük Kongresi yapılmaktaydı. O gün için talebimiz ve arzumuz şuydu: Keşke bütün medya ve köşe yazarları sesimizi duysalar ve bütün topluma duyursalar…Maalesef bu sefer de sesimize, taleplerimize kulak veren olmadı.

Sayın Uluç, son olarak bir yanlış anlaşılmaya sebebiyet vermemesi için başlıkta size yaptığım çağrının mahiyetini açıklamak isterim. Evet, lütfen hiç vakit kaybetmeden size en yakın veteriner kliniğine başvurunuz! Meslektaşlarımız sizi çok büyük bir misafirperverlikle karşılayacaklardır. Burada, biz veteriner hekimlerin hastaları için nasıl bir teşhis/tedavi protokolü izlediklerini uygulamalı olarak görme ve anlama şansınız olacaktır.

Kamuoyuna Saygılarımla,

Erdoğan Ber, Veteriner Hekim